Allmänna villkor
Flotec Marin säljer båttillbehör via butik i Stockholm och internet till privatpersoner, företag
och offentlig förvaltning i Sverige och övriga Skandinavien.
För att handla hos oss via internet måste du vara myndig. Vi reserverar oss för
eventuella fel på hemsidan och förbehåller oss rätten
till prisändringar utan föregående avisering.
Beställning
Båttillbehör kan beställas via internet med hjälp av vår hemsida. Om du får problem är
du välkommen att ringa oss eller skicka e-post till oss. En beställning via internet är
genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss. Vi reserverar oss
dock för att vi inte alltid kan leverera alla de produkter du beställt.
Priserna på våra varor anges i Svenska kronor inklusive Svensk moms. Vid beställning från
Norge dras den Svenska momsen av. Norsk moms mäste sedan betalas vid införsel till Norge.
Den enda avgift som tillkommer på din beställning är en fraktavgift och eventuell
postförskottavgift per beställningstillfälle.
Kunduppgifter
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält vid
kundregistreringen som är obligatoriska. Genomförd beställning innebär att
du samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.
Kundregistret används enbart av oss för att genomföra försäljningen. Om vi
inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan
inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning
ej kan levereras. Flotec Marin lämnar inte ut några kunduppgifter till annan part.
Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på
dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning
ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.
Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi
inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad
gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.
En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud.
Cookies
När beställning av varor görs används cookies som skickas till din PC.
Skulle cookies vara avstängt går det tyvärr inte att göra beställningar.
Man får då använda sig av e-mail beställningar.