Vårt mest sålda paket för Mercruser och Volvodrev med servostyrning. Till skillnad från paketet GF150ET är cylindern här balanserad. Detta är det enda systemet för drevmotorer med servo på marknaden som har en balanserad cylinder. Ingen annan tillverkare erbjuder detta. Man ansluter den enkelt till drevet på samma sätt som ett kabelsystem. Mavimares hydraulcylinder är konstruerat av högkvalitativt rostfritt stål och med ett hölje av svartlackerat anodiserad aluminium. Den kräver bara ett mycket litet utrymme på sidan av motorfästet, bara 543 mm. Observera att den på motorer med servostyrning kan hantera hur stora motorer som helst eftersom det är motorns egna system som hanterar krafterna.
Passar till följande drev:
Mercruiser: Alpha och Bravo med servo alla årsmodeller
Volvo: 290 och nyare drev med servo
OBS DP-E drev kräver monteringskit
Antal rattvarv för fulla roderutslag: 3,3
Pumpkapacitet: 27 cm³
Slaglängd cylinder: 200 mm
Bredd cylinder: 543 mm
*
Cylinder volym: 88 cm³ (balanserat)
* Från fästet på drevet krävs minst ett utrymme av 510 mm mot styrbord. Motsvarande för DP-E drev med distans krävs minst 580 mm.
Mavimare hydraulstyrningar för drev
Svensk manual GF150ET, GF150BET och GF300BT
Om man har fly-bridge och behöver en styrplats till tar man en GE75DS dubbelstyrningskit (se nedan). Den innehåller allt man behöver för ytterligare en styrplats och har samma rattpump som GF150BET.