Nedan finns en lista med artiklar med den sista först |
|
Byte av elektriska reglage på bogserbåt Hafnia |
Under våren 2016 installerades nya elektriska reglage från Kobelt i bogserbåten Hafnia. Det speciella med denna installation är att de båda reglagen sitter mekaniskt förbundna med varandra så man behöver inte göra något när man byter styrplats. |
|
Klass A kompass på hjulångare |
Installation av klass A kompass på hjulångaren Eric Nordevall 2. Fartyget är en exakt replika av fartyget Eric Nordevall som förliste i Vänern 1856. Döpt på sin jungfrufärd till Stockholm 2011 av kronprinsessan Viktoria. Alla fartyg över 20 meter behöver ha en klass A kompass enligt Transp... |
|
Sjömätningsbåt med autopilot |
Hösten 2011 levererade vi en hydraulstyrning inklusive Navitron NT888 autopilot till Norrlands Sjöentrepenad AB. Dom skulle använda den i en sjömätningsbåt ungefär 8 meter lång. Båten är specialbyggda för sjökartering, mät och provtagningsarbeten och är snabbgående. |
|
Byte av styrmaskin i Afrodite 2 och 3 |
Installation av styrmaskin på charterbåtarna Afrodite 2 och 3 på Beckholmen i Stockholm. |
|
Montering av autopilot på Kung Sverker |
Montering av autopilot TMQ AP4 på Kung Sverker, ett passagerarfartyg på 23 meter. För manövrering installerades också en non follow-up styrspak. |
|
Montering av autopilot AP9 på passagerarfartyget Symfoni |
En varm och solig dag i september installerade vi autopiloten AP9 på passagerarfartyget Symfoni. Vi anlände vid niotiden på morgonen till Blasieholmen där fartyget låg. Arbetet var beräknat till 8 timmar, men tog ungefär 10 timmar inklusive en provtur runt Fjäderholmarna. |
|
|